Marktonderzoeker, Data science

Voor wie en waarom zoeken we?

Voor een vooraanstaand Belgisch marktonderzoeksbureau, gevestigd in Mechelen, zoeken wij een Marktonderzoeker die een eerste ervaring heeft gehad in onderzoek. We zoeken iemand die in staat is om complexe marketing-vraagstukken op te lossen door het initiëren en begeleiden van gerichte kwantitatieve onderzoekstrajecten. Dit bedrijf hecht waarde aan een warme en familiaire sfeer, waar collega’s dicht bij elkaar staan en waar het creëren van een omgeving waarin iedereen zich betrokken voelt belangrijk is. De missie is gericht op het laten groeien van zowel medewerkers als klanten.

 

Hoe maak jij het verschil?

  • Als Research Executive met focus op data-analyse heb je een passie om in data te duiken en ga je ook verder dan de cijfers alleen. Het uitvoeren van analyses is de belangrijkste focus van deze functie. Complexe onderzoeksdesigns en geavanceerde analyses schrikken je niet af. 
  • Je werkt voornamelijk in SPSS maar er is een sterke interesse in andere programmeertalen zoals Visual Basic, R, Python,… Je vindt het leuk om te zoeken naar de meest optimale (geautomatiseerde) manier om aan data-analyse te doen.
  • Je bent iemand die zich graag in een probleem vastbijt en je houdt ervan om antwoorden te vinden op onderzoeks- of bedrijfsvragen.
  • Je bent praktisch en georganiseerd, je kan zelfstandig werken op een nauwkeurige, consistente en proactieve manier
  • Je bent nauwkeurig en precies in je werk
  • Je bent zelfstandig, gemotiveerd om continu bij te leren en nieuwe analysetechnieken eigen te maken
  • Je hebt interesse in de menselijke psyche en je denkt graag na over marketingvraagstukken, je legt graag verbanden en houdt van puzzelen tot aan de oplossing

 

Je taken

  • De focus voor deze functie ligt op het uitvoeren van analyses op data afkomstig uit kwantitatief onderzoek: 
    • Programmeren en testen van vragenlijsten
    • Opmaken van onderzoekstabellen 
    • Basisanalyse van data in SPSS (datacleaning, datamanipulaties)
    • Data-herstructuren als voorbereiding voor complexe analyses (SPSS icm Python, R)
    • Geavanceerde analyses uitvoeren in SPSS (regressie, correspondentie, clustering, …)
    • De onderzoeksonderwerpen kunnen sterk variëren, zowel qua marketingonderwerp (innovatie-onderzoek, klantentevredenheid, communicatie,…) als qua sector (energie, overheid, telecom, FMCG, media…).  Na een inwerkperiode kan je doorgroeien naar een Senior functie waar je volledig de projecten zelfstandig zal opvolgen (in samenwerking met de manager voor begeleiding & coaching).

 

Wie zoeken we?

  • Je bent gepassioneerd door data en analyses
  • Je bent nauwkeurig en hebt oog voor detail
  • Je bent iemand die graag op zoek gaat naar hoe een data-analyse beter en sneller kan
  • Je beschikt over een Masterdiploma (Psychologie, Sociologie, Toegepaste Economische Wetenschappen, Marketing, Handelswetenschappen…) of vergelijkbaar Bachelor-diploma
  • Je houdt van technologie en digitale transformatie. Alle tools, sociale media, apps en software die kunnen helpen om ons vak naar een hoger niveau te tillen.
  • Ervaring is een pluspunt maar niet noodzakelijk: wij investeren in jouw persoonlijk groeipad, zowel als marktonderzoeker als je analyse- en communicatievaardigheden in het algemeen
  • Je bent een echte teamplayer. Onze waarden zijn nieuwsgierigheid, respect en vertrouwen.

 

Wat hebben we in de aanbieding?

  • Een sterk groeiend bedrijf met ondertussen 10 werknemers, waar je volop kansen krijgt om mee te groeien en waar je direct een grote impact kan hebben op de resultaten.
  • Je komt terecht in een hecht team van collega’s met veel expertise en passie voor hun job, die opleidingen en mogelijkheden tot bijleren stimuleren.
  • Teamspirit wordt hoog in het vaandel gedragen, waarbij er ook regelmatig afterworks, teametentjes, een kerstfeest, … georganiseerd worden.
  • Het bedrijf is gelegen op een goed bereikbare locatie (Mechelen Zuid), en ze bieden een hybride werkomgeving waar je kantoor- en telewerk kan combineren.
  • Last but not least bieden ze je uiteraard een mooi & competitief maandsalaris aan.

 

Cultuur en missie

De bedrijfscultuur is warm en familiaal, waarbij iedereen dicht bij elkaar staat en er rekening gehouden wordt met de menselijke aspecten. De missie is gericht op het laten groeien van zowel onze medewerkers als klanten. Ze benaderen ontwikkeling op een persoonlijke manier, waarbij ze individuele groei centraal stellen. Ze streven ernaar mensgerichte personen aan te trekken, waarbij er geen ruimte is voor competitie of ego’s. Het team staat boven het individu, en er is een fel geloof dat dit de sleutel is tot gezamenlijk succes.

Interesse om te solliciteren? Neem contact op met Milan Pelgrims.